Sisältömarkkinoinnista on tulossa yhä tehokkaampi tapa mainostaa kaikenlaista yritystä tai verkkosivustoa verkossa, ja sen pitäisi olla tärkeä osa strategiaasi. Mutta miksi se on niin tärkeää, ja miten varmistat sen onnistumisen? Varsinkin jos yrityksesi ei ole mikään erityisen mukaansatempaava…?
Miten se toimii ja miksi sillä on merkitystä
Suurin virhe, jonka useimmat yritykset tekevät yrittäessään mainostaa yritystään verkossa, on keskittyä liikaa lyhyellä aikavälillä. Toisin sanoen he tarkastelevat Internet-markkinointiaan sen linssin kautta, kuinka monta tulosta he voivat saada mistä tahansa mediastrategiasta. Tämä johtaa siihen, että he lähettävät pohjimmiltaan mainoksia ja sitten hämmentyvät siitä, miksi kukaan ei napsauta niitä.
Paljon tärkeämpää on ajatella pitkällä aikavälillä sekä luottamuksen ja vaikutusvallan luomista valitsemallesi markkinaraolle. Jos luet sivustolta muutaman artikkelin siitä, kuinka joku ansaitsi X summan rahaa, ja nuo artikkelit ovat hyvin kirjoitettuja, oivaltavia ja inspiroivia, palaat kyseiselle sivustolle, kun sinulla on mieliala ostaa kirja tekemisestä. raha. Sama koskee sivustoa, joka kirjoittaa kodin parantamisesta ja tarjoaa myös joitain tee-se-itse-palveluita. Jos olet lukenut siellä olevaa sisältöä aiemmin ja tiedät, että he tietävät, mistä he puhuvat, haluat ostaa tämän yrityksen.
Kuinka kirjoittaa mahtavaa sisältöä
Joten tässä on ongelma: sinulla on ravintola, etkä näe mitään mahdollisuutta lisätä blogiin mitään mielenkiintoista. Mitä sinä teet?
Ensinnäkin, ei ole toimialaa, jolla ei olisi mitään mielenkiintoista sanottavaa. Jos työskentelet erittäin kuivalla B2B-toimialalla, kuten yritysrahoituksella, voi kirjoittaa vinkkejä muille toimialallasi tai taloudellisia vinkkejä muille yrityksille. Tässä skenaariossa voit jopa kirjoittaa vinkkejä yksityishenkilöille talouden hallintaan. Jos sinulla on lentolehtinen yritys, voit kirjoittaa suunnittelusta, markkinoinnista ja uuden yrityksen käynnistämisestä. Ajattele vain vähän laatikon ulkopuolella, niin alasi ja sen ympäristössä on aina mielenkiintoisia aiheita.
Jos haluat tehdä sisällöstäsi mielenkiintoista ja kiinnostavaa, keskity siihen, miten rakentelet viestejä. Kaikista menestyneimmät ovat viestit, jotka on kirjoitettu melkein “tarinoksi” siten, että ne on kirjoitettu ensimmäisen persoonan näkökulmasta tai henkilöstä, johon lukija voi samaistua. Ihmisen aivot on itse asiassa “kiinnitetty” nauttimaan tarinoista, ja siksi tulet huomaamaan, että tämä tekee niistä erittäin houkuttelevia ja vaikeasti lopettavia lukemista.
Entä jos et osaa kirjoittaa?
Mutta entä jos et osaa kirjoittaa sisältöä?
Siinä tapauksessa sinulla on useita vaihtoehtoja. Yksi on palkata joku, joka osaa, toinen on kommunikoida muilla tavoilla – voit ladata esimerkiksi videosisältöä artikkeleiden sijaan. Voit jopa saada asiakkaasi kirjoittamaan puolestasi tai saada vieraspostauksia ilmaiseksi tekemällä yhteistyötä muiden blogien kanssa.
Riippumatta yrityksestäsi tai kokemuksestasi, sisällön tulee olla tärkeä osa strategiaasi. Ei tekosyitä!